אילו מסרים המותג שלך משדר?

כל בעל עסק יודע שהביטוי החיצוני של הלוגו והסמליל שלו חשובים מאד ויש לתת חשיבות רבה לאופן שבו הם ייראו לעיניהם של הלקוחות, הלקוחות הפוטנציאליים והעוברים ושבים. אין להקל ראש בבחירה נכונה של אמצעי שילוט לעסקים, שכן רק התאמה אישית ומושלמת תסייע לבעל העסק להשיג את המטרות ולעמוד ביעדים שהוא הציב לעצמו. בחירה של אמצעי השילוט המתאימים יכולה לעשות את ההבדל בין עסק שלא יודעים אודותיו לבין זה שהלקוחות לא מפסיקים להגיע אליו.

אמצעים רבים קשורים למותג של העסק - לוגו, סלוגן (סמליל), עיצוב גרפי המתאים להשקפת העולם של המנהל וכמובן אתר האינטרנט וכל פריט פיזי אחר שהפרטים של העסק מופיעים עליו - כרטיס ביקור, שלט חוצות או אפילו אמצעי שילוט מואר. כל מיקום של השם, בחירה של צבע או סוג כתב - לכל אחד מאלמנטים אלה יש את ההשפעה שלו על העיניים שפוגשות בו ועבור בעל העסק חשוב מאד שמסר זה ישדר מקצועיות ואמינות, מחירים אטרקטיביים ושירותים (מוצרים) שעובר האורח חיי לרכוש.

כל האמור צריך להיות תמיד בתודעה של מי שמנהל עסק בעצמו או מי שעוסק דווקא בצד השני ויש בבעלותו בית דפוס או כל עסק אחר המציע פתרונות שילוט ופרסום לעסקים אחרים. האינטרס של שני אלה זהה - משיכת לקוחות רבים ככל האפשר לעסק של הלקוח על ידי עיצוב נכון ומושך ושידור מסרים בדרך שיווקית ומשכנעת. כאשר בדרך זו יקלטו הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים את המסרים שמועברים אליהם דרך השלטים ועלוני הפרסום - הם יהיו משוכנעים שכדאי להם ליצור קשר כמה שיותר מהר.

איך יכולים המסרים להופיע כלפי חוץ?

ישנן לא מעט דרכים שבהם יכול בעל העסק לעשות שימוש על מנת למשוך לקוחות נוספים לעסק שלו:

  • הפקת שלטי פרסום חוצות או כאלה המופיעים קרוב למקום הפיזי של העסק.
  • עלוני פרסום ושיווק (פליירים) שבהם מופיעה תמצית המסרים החשובים שצריך להעביר ללקוח תוך שילוב של עיצוב גרפי מתאים ההולך יד ביד עם הכיתוב והמסר.
  • הופעת המסרים בעמודי אתר האינטרנט ושכנוע הגולשים באופן וירטואלי שכדאי להם ליצור קשר ולבצע רכישה.

במידה ובעל העסק לא יודע איך יהיה הכי נכון עבורו להפיק את אמצעי השילוט - כמו בכל תחום אחר - חשוב שהוא יקבל ייעוץ מבעל מקצוע שיש לו ידע וניסיון רב בתחום ויידע, על פי הניסיון שלו עם לקוחות אחרים מה עובד טוב יותר או פחות. לא לכל העסקים מתאימים אמצעי פרסום או העברת מסרים אחידים ויש משמעות גדולה מאד להתאמה האישית עבור כל עסק ועסק.

מה התוצאה של מסרים שגויים או העברת מסרים לא נכונה?

מי שמקל ראש בנושא ולא מבין שמדובר בתהליך שחשוב לבצע אותו כמו שצריך - עלול לפספס לקוחות רבים שלא יבינו מה הייחודיות של העסק שלו, למה כדאי להם לפנות דווקא אליו ולמה להעדיף אותו על פני אחרים. במידה והמסרים אכן יהיו נכונים, מנוסחים כהלכה ויופיעו בדיוק במקומות הנכונים - יגיעו לקוחות רבים, ההכנסה תגדל ואמצעי השיווק יעבדו באופן עצמאי.