שלטי חוצות, עיתונים, רדיו, טלויזיה, אינטרנט, כתבי עת ועוד - חיינו מלאים בפרסום ושיווק מוצרים שונים, בכדי לחשוף אותנו אליהם ולקדם את מכירתם. כבר הוכח לא אחת כי פרסומות דפוס עובדות – פליירים, כרטיסי ביקור ועוד מגוון הדפסות המתרחשות בין כותלי בית דפוס. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהטרנד של מוצרי פרסום, מתנות וקד"מ.

חשיבות הפרסום

כל אחד, החל מיזם צעיר, ועד בעלים של חברות ורשתות גדולות, מעוניין להפיק רווחים ממכירותיו ולהגיע לתפוצה מקסימלית, על מנת שמספר גבוה ביותר של אנשים יהיו חשופים למוצרים שהוא מוכר וירכשו אותם. לשם כך, נעשה שימוש במוצרי פרסום לשם פרסום המוצרים, וכך אנשים ברחבי המדינה ואף ברחבי העולם מתוודעים למוצרים המשווקים, ועשויים לרכוש אותם בעת ביקורם בסופר או בקניון או בחנות הספציפית ואף ברכישה מרחוק באמצעות האינטרנט. למעלה מכך, לשיווק המוצרים באמצעות מוצרי פרסום חשיבות יתרה, מאחר שהפרסום מסייע בשכנוע הלקוח לרכישת המוצר, ופרסון טוב במיוחד יכול להשפיע על קהל גדול לרכוש את המוצר ובכך להגדיל משמעותית את רווחיו של המוכר.

כיצד ניתן לפרסם

ישנם אינספור סוגים של מוצרי פרסום ואינספור דרכים לשווק ולפרסם מוצר חדש ואף מוצר שכבר קיים זמן רב בשוק. הסוג הראשון של פרסום הוא פרסום באמצעות סרטים/סרטונים, כפי שנעשה בפרסומות בטלויזיה, וכן פרסומות באינטרנט בעת צפייה ישירה בסרטונים באינטרנט. דרך נוספת לפרסום היא בשימוש בבאנרים באינטרנט, אלה הם מודעות המופעלות באמצעי מולטימדיה שונים ומטרתם למשוך את הגולשים אל האתר המפרסם את הבאנר. נוסף על כל אלה אפשרות נוספת מאוד מקובלת לפרסום היא על ידי שלט פרסום כגון שלטי חוצות המתפרסמים בדרכים, בין היתר על גבי בניינים ומבנים גבוהים, או על דפי פרסום, למשל בעיתונים שונים וכתבי עת.

קהל יעד

כאשר רוצים לבחור מוצרי פרסום לשם פרסום מוצר כלשהו, דבר חשוב ביותר שיש קחת בחשבון הוא קהל היעד עבורו מיועד המוצר, ובהתאם לכך לבחור את מוצר הפרסום המתאים. כך למשל מוצר המיועד לקהל צעיר, יפורסם בכתבי עת לילדים, עלונים בבתי ספר, אינטרנט וכו`, ומוצרים המיועדים למבוגרים או לכל המשפחה, יפורסמו בעיתונים, טלויזיה, באינטרנט ובדרכים שונות נוספות.

הפרסום הוא הכרחי, הוא זה שנותן חיים למוצר ומאפשר את המשכיותו על ידי שיווקו והפצת המכירות. לשם כך חשוב לבחור מוצרי פרסום מתאימים, וכן מוצרי פרסום שונים ומגוונים על מנת לבחור את הפרסום ולהגיע לקהל יעד רחב יותר.

כיום, ישנו עושר רב של מוצרי פרסום ומתנות, למגוון רחב של צרכים. המטרה כיום היא לא רק לפרסם את העסק, אלא שהמתנה תענה על צורך מסוים של המקבל. למשל, דיסק און קי ממותג, שמצד אחד מהווה זירה לפרסום לוגו וסלוגן קצר, אך גם מאוד שימושי עבור המקבל. יש מגוון רחב של דוגמאות למוצרי פרסום דומים ורק צריך לבחור..